OTELLO | Giuseppe Verdi

Imagini

  • OTELLO | Giuseppe Verdi
  • OTELLO | Giuseppe Verdi

Informații

Data: 26 Noiembrie 2025, 19:00 Miercuri
Ediții anterioare
  • 19 Mai 2024, 18:00 Duminică
  • 25 Februarie 2024, 18:00 Duminică

Descriere

OTELLO

Dirijor: GUIDO MANCUSI (invitat)

Regia: CARMEN DOBRESCU

Adaptarea regizorală: CLAUDIA MACHEDON

Scenografia: GRIGORE GORDUZ

Adaptarea scenografică: GETA MEDINSCHI

Concertmaeştri: OVIDIU RUSU, CORINA MURGU

Maestru de cor: LAURA MARE

Video: IOSIF ROZEMBERG


Otello MARIUS VLAD BUDOIU (invitat)

Jago GEORGE PROCA

Desdemona MIHAELA MARCU (debut)

Cassio CRISTIAN MOGOȘAN (invitat)

Lodovico GELU DOBREA

Emilia GABRIELA TOADER

Montano MARIUS GOȘA

Roderigo MARIUS ZAHARIA

Un araldo MIHAI PRELIPCIAN



Corul și orchestra Operei Naţionale Române din Timişoara.



Regia tehnică: LUCIAN BORU

Pregătirea muzicală: ANGELA BALICI, RAREȘ PĂLTINEANU, LEONARD BONEA

Sufleur: EUGENIA GYURIS

 

Spectacol cântat în limba italiană şi titrat în limbile română și engleză

Spectacolul are două pauze și se încheie în jurul orei 22:10

Vârsta recomandată: 10+



Direcțiunea Operei Naționale Române din Timișoara își rezervă dreptul de a modifica programul prezentat.

 

Întors victorios dintr-o bătălie pe mare, Otello devine victima ofițerului său, Jago, dornic să se răzbune pentru refuzul de a fi promovat la rangul militar pe care îl râvnea. Profitând de încredea lui Otello, reușește să îl convingă că soția lui, Desdemona, îl înșeală cu capitanul Cassio, inventând dovada vinovăției ei și hrănind apoi orgoliul și neîncrederea maurului prin indicii tulburătoare. Ura și ambiția îl fac pe Jago să persevereze în planurile lui, Otello este copleșit de gelozie, o insultă și disprețuieste public pe Desdemona, și în ciuda protestelor și a rugăminților ei, o ucide. Descoperă apoi teribilul adevăr și cuprins de remușcări, își ia viața.

O unitate de timp (evenimente istorice de la sfârșitul secolului al XVI-lea, din perioada luptelor pentru putere ale Republicii de la Veneția cu Imperiul otoman) și de loc (insula Cipru), dezvăluie preocuparea pentru rigoare și echilibru, pe care Boito le cultivă într-un mod credibil și eficient.

Eliminând aproape integral actul I al piesei de teatru, Verdi și Boito își încep versiunea cu prima scenă a actului II, omițând primul act din Veneția, în care Otello și Desdemona se căsătoresc, iar Dogele și consiliul său îl desemnează pe Otello să conducă marea lor expediție împotriva otomanilor. Reduc cu abilitate originalul și intriga la liniile de bază, limitează numărul personajelor și al scenelor, obținând o densitate pe care o subliniază apoi prin renunțarea la decupajele tradiționale. În mod neobișnuit, „Otello” nu începe cu un preludiu, uvertură sau introducere. Iar din punct de vedere structural, vechile contururi ale operei cedează în favoarea unor forme scenice de mare anvergură, care se întind pe acte întregi. Parlando-ul din „La Traviata”, tehnica motivelor din „Simon Boccanegra”, precum și tratamentul timbral orchestral din „Aida” sunt sintetizate aici într-o unitate muzical-dramatică, care permite numai câteodată numerelor închise să se întrevadă în continuitatea fluxului sonor.

 

Amplasarea pe hartă

Autentificare

Vă rugăm să introduceți emailul și parola Dvs:

Înregistrare Express

Introduceți adresa de email și parola:
Emailul Dvs este deja înregistrat pe Fest.ro. Doriți să unificați ambele conturi de utilizator?
Emailul Dvs este deja înregistrat pe Fest.ro. Doriți să unificați ambele conturi de utilizator?